خرمای کلوته معراج بم

خرمای کلوته معراج بم

خرمای کلوته معراج، در منطقه‌ای به نام جیرفت از مناطق کرمان کشت می‌شود و در محصولات معراج بم وجود دارد. خارک این میوه به رنگ قرمز می‌باشد و از لحاظ شکل شباها زیادی به خرمای مضافتی دارد. این خرما همواره در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد کشت می‌شود. در این دو منطقه علاوه در خرمای کلوته، مضافتی و مرادسنگی می‌توان یافت که دارای کیفیت مناسبی و از ارقام مهم تجاری هستند.

کلوته از نوع میان رس است که در ماه‌های شهریور وارد بازار می‌شود. این میوه از نوع درشت می‌باشد. همواره این خرما دارای بازار داخلی و بین‌المللی مناسبی بوده به طوری که یکی از مهمترین واردکنندگان این خرما کشور تاجیکستان می‌باشد.

خرمای کلوته معراج بم را در بسته‌بندی‌های دو کیلویی و با سه گرید بسته بندی می‌شود، همچنین این خرما را می‌توان بصورت فله نیز به بازار مصرف، عرضه نمود و مهم‌ترین نکته در ارائه و عرضه این خرما، کیفیت مناسب این گونه می‌باشد.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاه (۱)

  • فریبا

    سلام علیکم وبا عرض خسته نباشید .من امسال از این نوع خرما که برایم هدیه اورده بودن استفاده کردم که بسیار عالی بود، فقط متاسفم خرمایی که از این نوع میباشد را وقتی از مغازه ها میخرم اصلا این کیفیت را ندارد.واین که روی جعبه اصلا شماره تلفنی ویا ادرسی نداشت، فقط نوشته بود خرمای صادراتی معراج،که بنده بسیار از کیفیتش لذت بردم،ایکاش از این نوع خرما در شهر ما هم نمایندگی داشتید،از زحمات بی دریغ شما متشکرم

    2018-09-08 در 10:38

دیدگاهتان را بنویسید